Čovječe, volim te - John Hamburg

24.04.2009. Print | Pošalji link

Završite li u kinu na romantičnoj komediji, to samo može značiti kako je «Fast & Furious 4» ona donja granica samopoštovanja ispod koje možda ne bi trebalo ići.

No, i njonjave, sirupaste pričice o svadbama i najboljim prijateljima znaju biti hodanje po granici, odnosno mogu dovesti do onog zaista lošeg osjećaja kada je publici u kinu neugodno zbog onoga što drugi rade na platnu. Dijeljenje neugode baš je pravi hollywoodski fenomen - oni tamo ispred nikada se ne zacrvene, jer možda i računaju kako će to umjesto njih uvijek učiniti netko drugi, i još za to platiti kartu. DreamWorks kao produkcijska kompanija najčešće nije imala običaj inzistirati na takvim filmovima, kao što i tako nešto nije za očekivati od Johna Hamburga, jednog od ljudi koji su skrojili scenarij za kultnog «Zoolandera». «I Love You, Man» ili «Čovječe, volim te» trebao je zato biti barem smiješan i možda mrvicu politički nekorektan. Kažu i da je komedija, no nažalost nije, nego tek suhoparni uvod novog pojma u Urban Dictionary.

Komedija koncepta, u kojoj se koncept izliže već u prvih 15 minuta ne zvuči dobro, čak i ako se radi o novodobnim kovanicama kakve štancaju modni magazini i društveni kolumnisti. Jedan od takvih pojmova je i 'bromantic', jedan, jedini i isključivi razlog nastanka Hamburgovog filma, a zapravo kovanica koja spaja, ajmo to reći hrvatski, 'romantične buraze'. Bitno je za ovo reći da se burazi jako vole, izlaze zajedno, vrlo su bliski, možda čak i više nego je uobičajeno, no nisu gay. U 'bromantic' konceptu najviše pate zaručnice, buduće žene ili tek priležnice, jer je jednome burazu uvijek milije društvo drugog buraza, pa je Hamburg sve još više zasolio zapletom o budućoj svadbi. Tada doslovno mladoženja mora odlučiti koga bi ženio, samo što se u slučaju njegovog frenda to ne zove ženidba nego pijanka ili kartanje s ekipom. 'Male bonding' zaista je sociološki zanimljiva stvar, jer transgresivno niče, buja i cvate na čistom gay području, no to nikako i nikada nije, bože sačuvaj, čak ni platonski homoseksualno. Glavni junak «Čovječe, volim te» stavljen je još u tobože kompliciraniju situaciju – uskoro se ženi, a nema kuma. Nema ni buraza, pa ga odluči naći serijom čvenkova, posjećivanjem profila na socijalnim portalima, ili kako kažu u filmu, on ide na 'man dates'. Tu se zapravo prati logika ljubavnog ili seksualnog dejtanja, odnosno pokušava se inzistirati na situaciji zabune, pa neki njegovi kandidati zaista misle da ih želi odvući u krevet, dok se drugi približe toliko da je emotivna veza zapravo i preblag termin za opis iste. U svemu se izreda nešto ljudi, čak i legendarni Lou Ferrigno glumi sam sebe kao još jedna varijacija na temu buraza, no sirota Hamburgova komedija, pod velikim navodnicima, nikad ne uspijeva uhvatiti žanrovsku živost veću od one prelistavanja kataloga s profilima.

Jedan od razloga za to su vrlo površni odnosi s ženskim junakinjama, koje su tu manje-više kao neka smetala koja nikako ne mogu shvatiti dubinu muške heteroseksualne veze, dok je drugi i bitniji razlog aseptična korektnost u prikazu tih sastanaka. Poljupci i moguće vruće situacije nisu izbjegnuti, jer ipak je to DreamWorks platio, no nategnut film završava najotrcanije moguće - svadbom, unjkavom indie-glazbom u pozadini i divnom odlukom glavnog lika da svi njegovi kandidati budu 'best man'. Burazi su odlični kumovi, muške veze su divne, treba se družiti s prijateljima i nakon braka i partija pokera u petak navečer je jedini pravi dašak slobode u svijetu ženskih tlačitelja. Bla, bla bla. Još koja teza iz ovog filma bila bi zaista previše, pa je bolje završiti s jednoznačnom preporukom: lagano zaobići! A želite li zaista znati što znači 'bromantic' i kako voljeti kompiće i buraze bez penetracije, dovoljno je u Google utipkati Urban Dictionary. Puno kraće traje od 105 minuta.