Dodjela Nagrada hrvatskog glumišta 2009

25.11.2009. Print | Pošalji link

Kad je prije nekoliko dana i Hrvatsko narodno kazalište službeno ušlo u recesiju i premijerni domjenak odlučilo naplaćivati, mislili smo da gore ne može.

Doduše na pozornici se i dalje ne škrtari, produkcija je raskošna kako i dolikuje žutoj bombonijeri na Maršalovom trgu, dok ljudi na plaći i dalje ne rade jer su bolesni, zauzeti čvrgama ili im se jednostavno ne da. Dakle, jedino na čemu se štedi je klopa i cuga za uzvanike. U svakom drugom slučaju trebalo bi pozdraviti tu činjenicu i napokon se zauzeti za to da ono što nije potrebno - jednostavno nestane.

U istom tom HNK, jučer se pak dogodilo još nešto što nije potrebno, i što bi trebalo nestati. To je svečanost dodjele Nagrada hrvatskog glumišta, manifestacija koja bi trebala biti, ili bi barem mogla biti kruna sezone i zaista svečanost, a uvijek ispadne obrnuto. Ili je riječ o pehu, ali ni peh se ne događa 17. godina zaredom. Oni koji su sami kreatori svoje nesreće, gledali su i prijenos na televiziji, pa znaju o čemu je riječ. Oni koji nisu, uopće ne trebaju brinuti, jer nisu ništa propustili i imaju nekoliko sivih stanica više. Problem je, međutim, u onima koji jučer jesu bili u HNK i pristali barem pasivno sudjelovati u ceremoniji koja nikome ne služi na čast. Tek možda nagrađenima, ali i među njima samo onima koji su priznanja zaista i zaslužili. Ima, naime, uz puno poštovanje, i mnogo onih koji nisu. Ali, ovoga puta zaista nije riječ o nagradama, ili o tome je li „Zagrebački pentagram“ Zagrebačkog kazališta mladih zaista najbolja predstava u Hrvatskoj prošle sezone. Problem je u samoj priredbi, koja ocrtava razinu svijesti domaćeg glumišta o samom sebi. Količina neduhovitosti, zanatske nespretnosti i nespremnosti, niskog intenziteta, loše improvizacije i sveukupnog pomanjkanja razloga, naime, jučer je dosegnula plafon.

Je li problem u scenariju Ivane Bakarić ili režiji Dore Ruždjak Podolski, teško je reći, ali ako je HNK ukinuo domjenke, pravo je pitanje kad će netko ukinuti i takve vrste ceremonija za koje očito nema ni volje ni ideja niti potrebe. Čak i ako je sve skupa odrađeno volonterski, tako se ne radi i tako se ne smije raditi zbog sebe i struke.